Als u een wereldwijd bedrijf heeft, zijn er verschillende methoden die u kunt helpen met lokaal gebaseerde marketing. In lokale marketing kan ook een teken zijn dat je naar wereldwijde bedrijven wordt gekatapulteerd als je begrijpt wat je maakt en waarom je het doet. In dit artikel Mesut Yavas deelt u enkele tips over lokale marketing die u helpen uw bedrijf op lokaal niveau te laten groeien.
1. Verbetert uw zoekmachine rankings
Bij locatiegebaseerde marketing biedt uw bedrijf voordelen
door een hogere zoekrangschikking te nemen, want wanneer iemand op een bepaalde
locatie naar uw bedrijf zoekt, wordt u weergegeven op een van de eerste
pagina's van de zoekopdracht. Zelfs als iemand zijn locatie niet typt, worden
de lokale bedrijven als eerste weergegeven voor elke zoekopdracht. Dit biedt u
een prachtige mogelijkheid om uw publiek te bereiken met behulp van lokale
marketing.
2. Redelijk en heeft een hoge ROI
Er zijn verschillende functies van lokale marketing
beschikbaar. Als u bijvoorbeeld inhoud maakt die op locatie gebaseerde
zoekwoorden moet bevatten, en informatie toevoegt aan meerdere platforms die de
juiste zoekwoorden voor uw locatie combineren, krijgt u meer zoekresultaten
zonder geld te betalen. Het toevoegen van locatiegebaseerde data aan advertenties
levert nog meer inkomsten op.
3. Ga in gesprek met klanten
Wanneer u extra gefocust bent op de plaats van de klant,
kunt u profiteren van een deel van het geautomatiseerde vertrouwen dat u wint
door gefocust te zijn op een locatie in uw SEO en advertenties. U kunt uw
exacte locatie beheren om aan de slag te gaan, zelfs als u wilt dat uw bedrijf
een wereldwijd of interstatelijk bedrijf wordt. Toch bezit jij ook niet. Je
kunt op iemands plaats verscherpen als je erkent dat je daarbuiten een publiek
hebt.
4. Trek meer klanten aan
Lokaal gebaseerde marketing kan u helpen nieuwe klanten aan
te trekken door de focus op één plaats tegelijk te leggen (u kunt dit
tegelijkertijd doen) in uw reclame- en marketingplannen. Als u bijvoorbeeld
begrijpt dat u veel klanten heeft in een regio van een specifieke locatie,
richt u uw reclame en marketing daar dan op.
5. Word een lokaal bekende specialist
Een leuke en krachtige manier om lokale marketing in uw voordeel te doen,
is door een lokale specialist te worden. Begin met uw locatie of een primaire
stad in de buurt van uw locatie. Gooi perspubliciteit weg, krijg interviews op
regionale nieuwsdiensten en dien artikelen in in lokale kranten. Breng dan een
bepaald evenement dat je maakt in de markt zodat je al snel groeit als lokale
specialist.
Volgens Mesut Yavas heeft elke
succesvolle online ondernemer ooit fouten gemaakt in zijn of haar bedrijf. Het
is volledig een onderdeel van het onderwijsproces. Hoewel er nog steeds fouten
worden gemaakt, kun je een aantal traditionele online marketingfouten omzeilen.
Comments
Post a Comment